مقالات

پیرسینگ بینی نشانه چیست؟ هر آنچه باید در مورد معنی پیرسینگ بینی بدانید!

پیرسینگ بینی نشانه چیست

پیرسینگ بینی دارای اهمیت نمادین است و در فرهنگ جوامع مختلف ادغام می‌شود. سوراخ کردن بینی دومین نوع پرطرفدار پیرسینگ بدن بعد از سوراخ کردن گوش است. در این روش قسمتی از بینی را سوراخ کرده و یک حلقه کوچک را به آن آویزان می‌کنند که درخشش آن به طرز عجیبی زیبایی چهره شما را بالا می‌برد. اگر شما هم به این کار علاقه مندید شاید کنجکاو باشید بدایند پیرسینگ بینی نشانه چیست؟

پیرسینگ بینی نشانه چیست؟

حلقه‌های بینی یکی از قدیمی‌ترین جواهرات در جهان است که توسط مردان و زنان در سراسر جهان استفاده می‌شود. درحالی‌که روند استفاده از حلقه بینی در دنیای غرب تا حدودی جدید است، در سایر نقاط جهان، استفاده از حلقه بینی به صدها و بلکه هزاران سال قبل باز می‌گردد.

این اکسسوری دارای اهمیت تاریخی فرهنگی می‌باشد. امروزه، خرید پیرسینگ بینی در حال تبدیل شدن به یک جریان رایج است زیرا تعداد زیادی از مردم به پوشیدن آن تمایل دارند. استفاده از پیرسینگ برای بینی در هر فرهنگی نشانه‌ای خاص دارد به‌ عنوان‌ مثال در هند آن را نشان‌دهنده سلامت زنان می‌دانند.

در آفریقا آن را بیانگر ثروت و اعتبار اشخاص است. در برخی دیگر از نقاط جهان حلقه بینی بیانگر ازدواج است به‌طوری که در مراسم ازدواج داماد به عروس خود حلقه بینی هدیه می‌دهد که نشان از متأهل بودن او دارد.

با وجود نمادهای مختلفی که این نوع پیرسینگ به‌عنوان یک روش زیبایی دارد؛ ولی در جوامع غربی برخی از افراد آن را نماد هنجارشکنی می‌دانند به‌طوری‌که به افراد دارای پیرسینگ واکنش بدی نشان می‌دهند.

البته در گذشته معنی این اکسسوری خیلی برای افراد اهمیت داشته است ولی در حال حاضر افراد تنها به زیبایی و خاص بودن این روش باور دارند به همین دلیل زن و مرد در سنین مختلف از این روش استقبال می‌کنند بدون این که معنای پیرسینگ برای آنها اهمیتی داشته باشد. اگر می‌خواهید با سایر اکسسوری های مناسب برای آقایان و خانم ها آشنا شوید مقاله ” اکسسوری چیست ” را بخوانید.

 

 

معنی پیرسینگ بینی در گذشته و دنیای مدرن

 پیرسینگ بینی مربوط به زمان‌های بسیار دور است که در گذشته معنای مختلف و متفاوتی داشته است.  معنی پیرسینگ بینی در گذشته شامل ثروت و موقعیت اجتماعی است اگر می‌خواهید یک هدیه کوچک برای یادگاری تهیه کنید شاید یک پیرسینگ با این معنا می‌تواند بسیار مناسب باشد.

همچنین تعابیر دیگری از آن به سلامت زنان و متاهل بودن آنها اشاره دارد. معنای پیرسینگ بینی از فرهنگی به فرهنگ دیگر تغییر پیدا می‌کند اما در دنیای امروز اغلب جوانان اعتقادی به معنی این روش ندارند. در گذشته معنی پیرسینگ بینی اهمیت داشته ولی در دنیای مدرن امروز تنها به دید یک اکسسوری زیبا و جذاب به آن توجه می‌شود.

— اکسسوری بینی به سه روش مختلف قابل انجام است به عنوان مثال در یک روش تیغه میانی بینی را سوراخ کرده و حلقه‌ها را در آن آویز می‌کنند.

— در روش دیگر پره‌های بینی سوراخ می‌شوند

— در سومین روش قسمت بالایی بینی سوراخ می‌شود.

در گذشته در برخی از جوامع این اکسسوری را نشان از ثروت افراد دارد که هر چه افراد ثروتمندتر باشند حلقه‌های بزرگتری را به بینی آویزان می‌کنند. معنای پیرسینگ در زمان حال در برخی از کشورها مثل هندوستان و آفریقا باز هم مورد توجه است و افراد به معنای آن اعتقاد دارند. ولی این معنی از آن که نشان از ازدواج دارد به مرور زمان در حال تغییر و فراموش شدن است.

در حالت کلی این اکسسوری روشی برای جذابیت بیشتر جلوه ظاهری افراد می‌باشد که اتفاقاً زیبایی آن هم خیلی مورد توجه قرار گرفته است. با اهمیت زیادی که این روش پیدا کرده است در حال حاضر طرح‌های متنوع و بی شماری از حلقه‌های بینی وجود دارد که از نظر جنس و رنگ و مدل با هم فرق دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *