مقالات

بنگل چيست؟ ( بررسی انواع دستبند بنگل + ویژگی های آن )

دستبند بنگل چیست

دنیای مد و زیبایی با توجه به تقاضایی که در بازار وجود دارد تغییر پیدا کرده و امروزه این تغییر شامل اکسسوری های پرطرفدار نظیر دستبند بنگل هم شده است. گفته می شود که طرح بنگل در ابتدا مختص کشور هندوستان بوده است ولی زیبایی این مدل سبب شده که خیلی زود در سراسر جهان به ویژه کشور ایران نیز تولید آن گسترش یابد.

در حال حاضر تولید و عرضه زیورآلات، سودآوری بسیاری برای افراد دارد که این موضوع بر افزایش تنوع در مدل های ساخت دستبند بی تاثیر نیست. اگر نمی‌دانید بنگل چیست و با انواع آن آشنایی ندارید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 

بنگل چيست؟

دستبند بنگل، به مدلی خاص از جواهرات و زیورآلات اختصاص دارد که از نظر ظاهری اندکی متفاوت تر از مدل های دیگر می باشد. دستبند بنگل در قالب جنس های مختلفی وجود دارد و ارزش انواعی از آن که از جنس فلزات گرانبها نظیر طلا و نقره است بسیار بالا می باشد. مدل ساخت و طراحی این نوع از دستبند خیلی خاص و زیبا است به همین خاطر طرفداران زیادی دارد.

 

دستبند بنگل چیست؟

 

دستبند بنگل استیل

 

حتما تا به حال انواعی از دستبند را در جواهرفروشی ها مشاهده کرده اید که بر روی آنها هیچ گونه قفلی وجود ندارد، به این مدل از دستبند بدل دخترانه بنگل می‌گویند. لازم به ذکر است که طرح بنگل علاوه بر دستبند، شامل انگشتر و گردنبند هم می شود و زیبایی چشمگیر آن سبب شده که طرفداران زیادی در بازار مد طلا و جواهر داشته باشد.

همانطور که می دانید استفاده از زیورآلاتی مثل دستبند امروزه در بین خانم ها و آقایان مد شده است که از بین سایر مدل های مختلف طرح بنگل بازار فروش خیلی بهتری دارد. استفاده از این مدل دستبند تنها مختص حضور در مجالس نیست بلکه افراد می توانند از آن استفاده روزمره داشته باشند.

اگر به دنبال تغییر در نوع ظاهر خود هستید حتماً استفاده از دستبند بنگل را در طرح‌ های مختلف فراموش نکنید. وجود این اکسسوری زیبا سبب می ‌شود که جذابیت استایل شما خیلی بیشتر باشد.

تنوع طرح در بین انواع دستبند بنگل بالا است و همین عامل باعث شده است که تمامی آقایان و خانم ‌ها در سایر رده های سنی بتوانند مدل خاص و مورد نظر خود را به راحتی انتخاب کنند.

برندهای مختلف نیز مانند رولکس و کارتیه شروع به ساختن دستبندهای بنگل مختص به برند خود کرده‌اند. یکی از معروفترین مدل‌های این نوع دستبند بنگل ونکلیف می‌باشد اگر نمی‌دانید ونکلیف چیست در مقاله‌ی دیگری در مورد این برند جذاب صحبت کرده‎‌ایم.

استحکام جنس دستبند بنگل خیلی بالا است و همینطور این انواع از دستبند دارای میزان اندکی از انعطاف پذیری هستند به همین خاطر پوشیدن آنها برای افراد راحت است.

در ارتباط با طرح دستبند بنگل باید گفت که بسیاری از مدل ‌های آن دارای طرح ساده ولی بسیار شیک و جذابی هستند این در حالیست که نمونه ‌های زیادی از مدل‌ های آن نیز دارای طراحی ‌های خاص هستند و در قسمت هایی از آنها هم نگین های رنگی به کار برده شده است.

مدل های ساده و طرح دار دستبند هر کدام زیبایی مختص به خود را دارا هستند و با ورود به بازار خرید آنها قطعا انتخاب را برای شما دشوار خواهد کرد چرا که همه مدل ها زیبا و جذاب هستند.

دستبند بنگل در برخی مدل ها دارای یک برش بر روی خود می ‌باشد که این برش می ‌تواند در قسمت بالای کار و یا اینکه در قسمت زیرین آن قرار داشته باشد. این دستبندها گزینه مناسبی برای ایجاد یک ست دستبند و ساعت زنانه زیبا می باشد.

 

انواع دستبند بنگل

انواع دستبند بنگل

میزان علاقه به اکسسوری ‌های جذاب و متنوع در طول زمان بیشتر از قبل شده است به همین خاطر امروزه انواع متفاوتی از اکسسوری که از جنس ‌های مختلف هستند در بازار موجود می ‌باشند.

به طور کلی دسته‌ بندی اکسسوری شامل طلا و بدلیجات می ‌شود. مسلماً انواعی از اکسسوری ‌ها که از جنس طلا هستند دارای ارزش مادی بیشتری می ‌باشند ضمن اینکه به مرور زمان نه تنها از کیفیت و ارزش آنها کاسته نمی ‌شود بلکه روز به روز بر قیمت آنها نیز افزوده می‌گردد.

در ادامه مطلب به انواع متفاوت دستبند بنگل زنانه که از نظر جنس با هم فرق دارند اشاره خواهیم داشت.

 

  • دستبند بنگل استیل

برای ساخت این مدل از دستبند بنگل از متریال استیل استفاده می ‌کنند. دقت داشته باشید که استیل به کار گرفته شده برای ساخت دستبند از نوع اصل و ضد زنگ می ‌باشد به همین خاطر باید دانست که طول عمر مفید استفاده از این دستبند طولانی مدت است.

دستبند استیل زنانه در طرح‌ های مختلفی وجود دارد از مهمترین ویژگی‌ ها و خصوصیات خوب دستبند مذکور باید به کیفیت بالا و بدون حساسیت بودن آن برای پوست و همینطور رنگ ثابت آن اشاره کرد به همین خاطر این اکسسوری مناسب برای استفاده دائم می ‌باشد.

 

 

  • دستبند بنگل طلا

قطعاً دستبند طلا دارای ارزش بیشتری نسبت به سایر نمونه ‌های دستبند می ‌باشد و همین عامل باعث شده است که پرطرفدارترین نوع طلا و جواهر محسوب شود. دستبند های بنگل طلا در رنگ ‌های زرد طلایی و سفید وجود دارند که جذابیت هر دو رنگ بالا می ‌باشد. این انواع از دستبند در وزن‌ های مختلفی ساخته می‌ شود و تنوع طرح نیز در بین آنها زیاد است.

جذابیت این نوع از دستبند به مراتب بیشتر از نمونه ‌های دیگر است و در برخی از مدل‌ها از طرح‌ های مختلفی نظیر قلب، ستاره، ماه و … برای زیبایی بیشتر دستبند استفاده شده است در برخی دیگر از نمونه ‌های این دستبند از سنگ‌ های با ارزش استفاده شده است که در این حالت نیز زیبایی آنها چشمگیر است. از این دستبند در کنار ساعت رولکس زنانه نگین دار استفاده نمایید تا جذابیت زیادی به استایل خود ببخشید.

 

  • دستبند بنگل کارتیر

کارتیر به مدلی خاص از دستبند گفته می‌ شود که بسیار شیک به نظر می ‌آید و اتفاقاً بسیاری از خانم‌ ها و آقایان طرفدار این سبک از دستبند هستند این اسم از برند کارتیر تولید کننده ساعت کارتیه زنانه گرفته شده است. دستبند کارتیر ظرافت و زیبایی چشمگیری دارد. معمولا این مدل از دستبند از جنس فلزاتی مثل طلا و نقره است.

در واقع ابتدا این مدل از دستبند را فقط از جنس طلا تولید کرده اند ولی بعدها سعی شد که آن را از متریال های دیگر هم بسازند تا همه افراد بتوانند از این سبک دستبند استفاده کنند.

دستبند بنگل در تمامی مدل ها زیبایی خود را دارا می باشد و به خاطر اینکه بازار فروش آنها از رونق بالایی برخوردار است بنابراین تولید کنندگان سعی می کنند از بهترین متریال ها برای ساخت با کیفیت ترین طرح های آن استفاده کنند.

دستبند بنگل مشابه النگو است ولی در برخی مدل ها دو سر آن باز است و همین ویژگی باعث شده که پوشیدن و بیرون آوردن آن برای افراد راحت باشد بدون این که به پوست دست شما فشاری وارد آید.

برخی مدل های این دستبند فاقد چفت هستند و دو سر آن باز می باشد ولی نوع ساخت آن به گونه ای است که به راحتی از دست شما خارج نمی شود بنابراین نباید نگران گم شدن آن باشیم.

علاوه بر نمونه هایی از بنگل که در قسمت فوق نام برده شد باید دانست که نمونه های دیگری از آن هم از جنس چرم، پلاستیک و چوب وجود دارد که این مدل ها هم زیبایی بی نظیری دارند. انواع دستبند بنگل را می‌توانید به عنوان هدیه برای دوست خود در نظر بگیرید.

 

دستبند بنگل

 

در حقیقت وجود مدل های گوناگون از این دستبند موجب شده که هر فردی بتواند به راحتی و با توجه به توان مالی که دارد نمونه ای زیبا از این دستبندهای خاص مطابق با سلیقه خود انتخاب کند. از نوع اسپرت این دستبندها در کنار خرید ساعت امگا زنانه نیز می‌توانید استفاده نمایید.

در ارتباط با قیمت و ارزش انواع دستبند بنگل هم باید بیان کرد که این محصولات با توجه به تاثیر عوامل مختلف ارزش گذاری می ‌شوند.

از جمله مهمترین عواملی که باعث نوسان در قیمت دستبند بنگل می ‌شوند باید به جنس، کیفیت، طرح، وزن و مدل ساخت دستبند اشاره داشت. مسلماً همانطور که خود شما می‌دانید اگر جنس دستبند از طلا باشد ارزش آن به مراتب بیشتر از فلزات دیگر است.

به دلیل اینکه کیفیت جنس و همینطور کیفیت ساخت انواع دستبند بنگل زیاد است به همین خاطر از هر کدام از آنها می‌ توانیم تا مدت‌ ها استفاده مفید داشته باشیم بدون آن که کیفیت آنها هیچ گونه تغییری پیدا کند.

در واقع به خاطر این که سازندگان دستبند از بهترین متریال ‌ها و ابزار برای ساخت این مدل از دستبند استفاده می‌ کنند طرفداران زیادی امروزه جذب این زیورآلات شده‌ اند. طرح‌ های حک شده بر روی دستبند بنگل با ظرافت و دقت بالا انجام گرفته است به گونه‌ ای که وجود همین طرح ‌ها باعث شده است که جذابیت دستبند های طرح ‌دار بسیار زیبا و چشمگیر باشد.

شاید بیشترین میزان کشش افراد به سمت انواع دستبند بنگل مربوط به زیبایی و خاص بودن این زیورآلات باشد این در حالی است که باید از کیفیت جنس و ساخت آنها هم اطمینان کامل داشته باشیم.

دو سر باز برخی از دستبند های بنگل مجهز به اشکال متنوعی می باشد که وجود آنها بخشی از زیبایی دستبند را به خود اختصاص داده است. تنوع در بین انواع دستبند از هر نظر زیاد می باشد و میزان بالای استقبال و تقاضا در بازار خرید آنها سبب شده پیوسته بر تعداد مدل های آن هم افزوده شود به طوری که امروزه طرح های بی شماری از آنها موجود است.

با داشتن نگاه ظاهری به مدل های مختلف این دستبند می توانید تا حدودی به جذابیت و تنوع فوق العاده بین آنها پی ببرید که در این صورت مسلما رغبت شما برای انتخاب زیباترین مدل ها بیشتر از قبل خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *