مقالات

تمیز + سفید کردن نقره در خانه ( تميز كردن نقره با نوشابه + سرکه و … )

تميز كردن نقره با خمير دندان

یکی از الزامات اصلی و مهم جهت نگهداری صحیح و اصولی از زیورآلات نقره بهره گیری از انواع روش‌های پاکسازی اصولی جهت از بین بردن جرم و آلودگی های تجمع یافته می‌باشد. در واقع این جرم‌ها و آلودگی‌ها در اثر استفاده مداوم و واکنش‌های اسیدی رخ می‌دهد، اما تمامی این جرم‌ها در واقع تجمع یافته در قسمت خارجی نقره هستند و شما به راحتی می‌توانید نسبت به پاک کردن این نوع از آلودگی ها اقدام کنید.

کیفیت زیورآلات نقره در صورت پاکسازی اصولی و صحیح به هیچ عنوان به خطر نمی‌افتد و همچنین شما می‌توانید به کمک این روش درخشش بی بدیع را به زیورآلات خود هدیه دهید. در سایه بهره گیری از روش های مختلف جهت تمیز کردن نقره می توانید برای همیشه استایل خود را به کمک زیورآلات خاص خود درخشنده و خاص کنید.

در صورت از بین بردن این نوع از جرم‌ها و آلودگی‌ها زیورآلات خود را به لحاظ ظاهری مثل روز اول زیبا و جذاب می‌کنید. زیبایی و درخشندگی را به کمک این روش ها به زیورآلات خود می‌توانید هدیه دهید، تمیز کردن نقره باید همیشه به شیوه ای صحیح و اصولی و در تایم طلایی صورت بگیرد.

 

روش های تمیز کردن نقره

با یک بررسی کلی و ساده به راحتی متوجه می‌شوید، که روش های تمیز کردن نقره در سال های اخیر بسیار گسترده و وسیع تر شده است و شما به کمک هر یک از این روش‌ها می‌توانید جرم و کدری روی سطح نقره را برای همیشه از بین ببرید.

از سری روش های محبوب برای تمیز کردن نقره شیوه های خانگی است، که با کمترین هزینه و بدون کوچک‌ترین اتلاف وقتی قابل اجرا هستند.

روش های تمیز کردن نقره به صورت خانگی کوچک ترین میزان از آسیب را به کیفیت نقره شما وارد نمی‌کند و همچنین این روش ها ضامن درخشندگی و جذابیت بیشتر زیورآلات شما می‌باشد. تمیز کردن نقره به صورت مداوم می‌تواند احتمال بروز هرگونه جرم و آلودگی در قسمت‌های داخلی را به حداقل برساند، در حین تمیز کردن اشیایی مثل بدلیجات ممکن است یکسری اعداد را ببینید که برای شما سوال باشد اگر می‌خواهید بدانید کد روی بدلیجات به چه منظور است این مقاله به شما کمک می‌کند.

علت اصلی تجمع این آلودگی‌ها در قسمت های مختلف زیورآلات نقره درصد مس یا برنج به کار رفته در این زیورآلات می باشد، که عملا با اکسیژن موجود در محیط واکنش نشان می‌دهد و باعث بروز این نوع از جرم و آلودگی‌ها می‌شود. برخی از روش های اصولی و مهم تميز كردن نقره جات که دارای نتایج قطعی و ۱۰۰ درصدی هستند، شامل موارد تکمیلی زیر هستند:

 

–تمیز کردن نقره با سرکه:

یکی از اسیدهای طبیعی و خانگی جهت تميز كردن بدلیجات و نقره جات سرکه می باشد، در واقع اسید سرکه می‌تواند تمامی جرم ها و آلودگی‌های تجمع یافته را به راحتی از بین ببرد و همچنین باعث خوردگی و همچنین تغییر رنگ نقره نمی‌شود.

 

روش سفيد كردن نقره در خانه با سرکه :

برای تميز كردن نقره با سركه بهتر است، چند قاشق سرکه را به همراه آب در یک ظرف ریخته و روی حرارت قرار دهید، سپس بعد از چندین دقیقه که ترکیب به نقطه جوش رسید، زیورآلات خود را در داخل آن قرار دهید. بهتر است، به کمک یک فرچه تمامی قسمت های زیورآلات خود را آغشته به این ترکیب کنید و در نهایت پس از چندین بار تکرار این روش با آب ولرم آن را بشویید.

مشاهده خواهید کرد، که زیورآلات شما به لحاظ ظاهری مثل روز اول خود شده‌اند و همچنین هیچ گونه مشکل خاصی بروز پیدا نخواهد کرد. در صورت تکرار این روش می‌توانید شما زیورآلات جذاب خود را همیشه درخشنده حفظ کنید، تميز كردن گردنبند نقره مطابق با این روش با کمترین هزینه قابل اجرا است و به هیچ عنوان گردنبند نقره شما برای بار دوم دچار این نوع از آلودگی ها نخواهد شد.

 

تمیز کردن نقره

–تميز كردن نقره با خمير دندان:

ترکیبات و فرمولاسیون خمیر دندان به گونه ای است، که خاصیت از بردن ۱۰۰ درصدی جرم و آلودگی‌ها را دارد و همچنین از ویژگی های بارز این روش از تمیز کردن نقره سفید کنندگی بسیار بالای آن می‌باشد. یعنی شما می توانید زیورآلات خود را به لحاظ ظاهری مثل روز اول بدون نقص کنید. از این روس برای تمیز کردن گردنبند استیل زنانه نیز می توانید استفاده نمایید.

 

روش استفاده:

برای تميز كردن نقره با خمير دندان، خمیر دندان های سفید کننده بیشتر توصیه می‌شود، چون این نوع از خمیر دندان‌ها به عمق آلودگی‌ها همیشه نفوذ می کنند، در گام اول مقدار قابل توجهی از خمیر دندان را روی زیورآلات خود ریخته و سپس به کمک مسواک تمامی قسمت ها را پاک کنید.

مدت زمان تقریبی ۱۰ الی ۱۵ دقیقه جهت اجرای این روش کاملا مناسب است و همچنین در انتها استفاده از آب داغ جهت پاک کردن باقی مانده خمیر دندان توصیه می‌شود. همچنین در انتها به کمک یک دستمال تمامی آلودگی‌های سطحی را می توانید به راحتی پاک کنید، این روش شامل هزینه های مضاعفی نیست.

 

 

–پودر لباسشویی :

فرمولاسیون تمامی پودرهای لباسشویی به گونه ای است، که به عمق هرگونه جرم و آلودگی نفوذ می کند و از بین می برد، خصوصا استفاده از پودرهای آنزیم دار برای این روش بیشتر توصیه می شود، چون این نوع از پودرها به راحتی زیورآلات شما را تمیز و پاکیزه می‌کنند.

 

روش استفاده :

شما برای بهره گیری از این روش باید در یک ظرف جداگانه مقداری آب ولرم بریزید و سپس پودر لباسشویی را اضافه کنید، تا ترکیبات آن در این آب داغ فعال شود، سپس بعد از چند دقیقه زیورآلات خود را به آن اضافه کنید و حدود ۳۰ دقیقه صبر کنید. بعد از گذشت ۳۰ دقیقه مشاهده می کنید، که رنگ ترکیب آب و پودر لباسشویی در اثر جرم و آلودگی ها کدر شده است و در نهایت با آب سرد یک بار دیگر زیورآلات خود را شستشو دهید.

 

تميز كردن گردنبند نقره

–تميز كردن نقره با جوش شيرين :

بررسی ها و تحقیقات انجام شده ثابت کرده است، که جوش شیرین خاصیت از بین بردن جرم و آلودگی‌ها را دارد و همچنین در کوتاه ترین زمان ممکن می‌تواند زیورآلات نقره شما را تمیز کند. جوش شیرین باعث خوردگی نقره شما نمی‌شود و همچنین احتمال این که دوباره روی سطح نقره شما جرم تجمع پیدا کند، کمتر از ۲۰ درصد است.

 

روش سفيد كردن نقره با جوش شيرين :

در سفيد كردن نقره با جوش شيرين هر کدام را به طور جداگانه در یک ظرف مخصوص قرار دهید و سپس آب ولرم را به آن اضافه کنید، آب ولرم باعث فعال سازی ترکیبات جوش شیرین می‌شود، در ادامه بعد از چند دقیقه زیورآلات نقره خود را در داخل این ترکیب قرار دهید و چند دقیقه صبر کنید، به وضوح مشاهده خواهید کرد، که به صورت آنی زیورآلات شما تا چندین درجه رنگ آن ها تغییر پیدا خواهد کرد و مثل روز اول درخشنده و جذاب خواهند شد.

 

— تميز كردن نقره با نوشابه :

از دیگر روش های سفيد كردن نقره در خانه نوشابه می‌باشد، شما برای انجام روش تميز كردن نقره با نوشابه باید مقداری نوشابه را در یک کاسه ریخته و سپس زیورآلات نقره خود را به آن اضافه کنید و حدود چند ساعت صبر کرده و سپس اقدام به تمیز کردن جرم باقی مانده روی زیورآلات خود کنید، در ادامه مشاهده خواهید کرد، که زیورآلات شما به لحاظ ظاهری مثل روز اول بی نقص و جذاب خواهند شد. همچنین برای نتیجه گیری بهتر باید مقداری نمک به این ترکیب اضافه کنید، تا شما بتوانید ایده آل ترین نتیجه ممکن را دریافت کنید.

 

 

–شیشه پاک کن :

با یک بررسی کلی به راحتی متوجه می‌شوید، که شیشه پاک کن می تواند به عمق تمامی لکه‌ها و کثیفی‌ها نفوذ ‌کند و همچنین درخشندگی قابل توجهی را به وجود بیاورد.

طرز استفاده:

برای تمیز کردن زیورآلات خود از جنس نقره شما باید مقداری شیشه پاک کن را در یک ظرف جداگانه قرار دهید و سپس زیورآلات خود را به کمک آن شستشو دهید، تمامی قسمت های دارای جرم را به کمک این روش تمیز کنید و در نهایت مشاهده خواهید کرد، که زیورآلات شما تا چندین درجه تغییر رنگ خواهند داشت.

 

–سس کچاپ :

از دیگر روش های خانگی که بر اساس ترکیبات خاص خود می تواند آلودگی ها را از بین ببرد، سس کچاپ می‌باشد، سس کچاپ تمامی آلودگی های تجمع یافته در قسمت های مختلف زیورآلات نقره را برای همیشه پاک می‌کند.

طرز استفاده:

شما برای بهره گیری از این روش باید زیورآلات نقره خود را تماما به سس کچاپ آغشته کنید و سپس چندین ساعت صبر کنید، در ادامه به کمک یک فرچه ابتدا به صورت سطحی سس کچاپ را پاک کنید و سپس به کمک آب ولرم اقدام به پاکسازی نهایی کنید. به صورت آنی مشاهده خواهید کرد، که زیورآلات نقره شما تا چندین درجه درخشان تر خواهند شد.

 

–آمونیاک :

از دیگر پاک کننده‌های بسیار قوی و شناخته شده بازار برای از بین بردن تمامی جرم ها و آلودگی ها آمونیاک می‌باشد، آمونیاک می تواند به صورت ۱۰۰ درصدی و بدون کوچک ترین میزان از خوردگی زیورآلات نقره شما را درخشان و پاکیزه کند.

طرز استفاده:

برای پیاده سازی این روش شما باید مقداری آمونیاک را با آب ترکیب کرده و سپس چند دقیقه جهت آزادسازی ترکیبات صبر کنید، در ادامه بعد از گذشت چند دقیقه زیورآلات نقره خود را در این ترکیب قرار دهید.

در بین تمامی روش های تمیز کردن زیورآلات نقره این روش شناخته شده و ایمن تر می‌باشد و شما می‌توانید با کمترین هزینه مثل روز اول زیورآلات خود را درخشان کنید. همچنین آمونیاک هرگونه جرم باقی مانده در قسمت‌های مختلف زیورآلات نقره شما را به آسانی و بدون کوچک ترین مشکلی پاک می‌کند.

 

چگونه از زیورآلات نقره مراقبت کنیم؟

یکی از نکات کلیدی پیرامون نگهداری اصولی از زیورآلات نقره مراقبت صحیح می‌باشد، شما در سایه مراقبت اصولی و صحیح می توانید زیورآلات نقره خود را همیشه درخشنده و زیبا حفظ کنید. یکی از مراقبت های اصلی برای حفظ کیفیت و درخشندگی زیورآلات نقره عدم قرارگیری در مجاورت با رطوبت می باشد، رطوبت عامل اصلی افت کیفیت نقره و همچنین تغییر رنگ آن می‌باشد، در صورتی که به دنبال بهترین برند بدلیجات هستید این مقاله را مطالعه بفرمایید.

محیط های مرطوب می‌تواند تا چندین درجه باعث کاهش کیفیت زیورآلات شما شود. به هیچ عنوان زیورآلات نقره خود را با سایر زیورآلات از جنس مس و برنج در یک جا قرار ندهید، چون منجر به بروز واکنش شیمیایی می‌شود، که می‌تواند آسیب های گستردگی را برای زیورآلات نقره شما ایجاد کند. همچنین زیورآلات نقره و اکسسوری‌های دیگر خود را به صورت دوره‌ای هر یک ماه به روش های گوناگون شستشو دهید و تمیز کنید، اگر نمی‌دانید اکسسوری چیست اینجا کلیک کنید.

 

با استفاده از این روش‌ها طول عمر زیورآلات شما افزایش پیدا می کند و همچنین می‌توانید درخشندگی زیورآلات خود را همیشه حفظ کنید. به هیچ عنوان در محیط استخر، وان آب گرم و همچنین چشمه آب گرم از زیورآلات نقره استفاده نکنید، در این محیط های مرطوب و با ترکیبات آزاد احتمال آسیب دیدن زیورآلات نقره شما وجود دارد.

مواد آرایشی و بهداشتی می تواند کیفیت نقره شما را به خطر بیاندازد، به همین علت تا حد امکان زیورآلات خود را از مواد آرایشی و بهداشتی دور نگه دارید، برای تمیز کردن نقره خود از یک دستمال لطیف و نرم استفاده کنید، تا زیورآلات شما دچار خط و خش نشود، در صورت رعایت چنین نکات کلیدی شما می توانید تا چندین سال از زیورآلات خود استفاده کنید.

زیبایی را در هر یک از استایل های روزانه و مجلسی خود می‌توانید به کمک زیورآلات نقره برای خود رقم بزنید، تمیز کردن نقره جات جهت حفظ کیفیت امروزه به یک اصل نانوشته تبدیل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *