مقالات

اندازه گیری سایز گردنبند زنانه و مردانه ( راهنمای انتخاب سایز گردنبند )

سایز گردنبند

سایز گردنبند برای خانم ها و حتی آقایان بسیار مهم است و هنگام خرید باید به آن توجه کرد. بسیاری از افراد به هنگام خرید، توجه خاصی به سایز زنجیر گردنبند نمی کنند. این افراد در خریدهای آنلاین و حتی حضوری، فقط نگاه شان به شکل و قیافه ی پلاک یا شکل خود زنجیر است. اما به هنگام استفاده متوجه می شوند که طرز ایستادن و قرار گرفتن گردنبند، با چیزی که در فروشگاه اینترنتی یا حضوری دیده بودند، متفاوت است. این اتفاق به خاطر در نظر نگرفتن سایز گردنبند و گردن این افراد است.

اگر شما هم از این دست از افراد هستید، باید بدانید که بزرگترین اشتباه شما، اندازه گیری نکردن دور گردن و تطبیق آن با سایز گردنبند است.

ما قصد داریم تا در اینجا به شما آموزش دهیم که چطور می توانید گردنبند با سایز مناسب خریداری کنید. همچنین به شما خواهیم گفت که سایز استاندارد گردنبند چیست و چقدر است؟ و آیا گردنبند انتخاب شده برای شما مناسب است یا خیر؟ پس همراه ما باشید.

 

استاندارد سایز گردنبند زنانه

سایز بندی گردنبند زنانه

سایز گردنبند زنانه انواع مختلفی دارد و از دور گردن شروع می شود و تا پایین سینه که به آن سایز طنابی گفته می شود، ادامه دارد. در کل می توان سایز زنجیر گردنبند زنانه را در دسته بندی زیر جای داد که سایز استاندارد هم، یکی از همین سایزهاست اندازه گردنبند زنانه در مدل‌های مختلف شامل :

  1. سایز یقه ای
  2. سایز چوکر
  3. سایز استاندارد
  4. سایز ماتیک
  5. سایز اپرا
  6. سایز طنابی

گردنبند یقه ای که به آن collar یا سایز طوقی گفته می شود، دارای سایز 33 تا 38 سانتی متر است. کاملا مشخص است خانم های با گردن باریک، می توانند از این سایز استفاده کنند.

گردنبند سایز چوکر یا chocker، دارای سایز 38 تا 43 سانتی متر است. افراد با گردن لاغر و تا حدودی متوسط می توانند از این سایز استفاده کنند.

سایز استاندارد در گردنبندهای زنانه که به آن سایز شاهزاده نیز گفته می شود، بین 43 تا 48 سانتی متر است.

سایز ماتینه یا نمایشی تقریبا بین 50 تا 55 سانتی متر بوده و در وسط سینه خانم ها قرار می گیرد. البته می تواند بین ترقوه و یا بالا ی سینه هم باشد.

گردنبند سایز اپرا کمی بلندتر از بقیه سایزهای گفته شده است و تقریبا بین 76 تا 92 سانتی متر متغیر است. این گردنبند می تواند در پایین سینه قرار بگیرد. به این نوع گردنبند، گردنبند رولباسی می‌گویند. نمونه‌های گردنبند رولباسی بدل را می‌توانید در فروشگاه میسکوئین تماشا نمایید.

گردنبندهای Y یا همان ریسمانی که بلندترین سایز بوده و 92 سانتی متر و بیشتر، طول دارد، خاص پسند است و هرکسی استفاده نمی کند.

معمولا در بین اکثر خانم ها، اندازه استاندارد گردنبند زنانه از طرفداران بیشتری برخوردار است. این سایز زنجیر گردنبند برای خانم هایی مناسب است که دوست دارند یک آویز یا پلاک به زنجیر خود متصل کنند. محل قرار گیری زنجیر از دور گردن تا استخوان ترقوه است. سایز استاندارد با تمام یقه ها ست می شود و مشکلی از نظر بزرگ یا کوچک دیده شدن ندارد. گردنبند رولباسی با سایز استاندارد در بازار به فروش می رسد و خانم ها از آنها بیشتر استفاده می کنند.

 

سایز زنجیر مردانه

سایز زنجیر مردانه

زنجیر مردانه مانند زنانه دارای سایزهای مختلفی است. اکثر آقایان دوست دارند همراه لباس جین و اسپرت خود، یک گردنبند استیل هم دور گردن خود بیندازند. گردنبند در آقایان به اندازه خانم‌ها اهمیت چندانی ندارد. اما برخی از تیپ و استایل‌های مردانه، می‌طلبد که شخص، از گردنبند استفاده کند. معمولا گردنبند طلا برای آقایان کمتر استفاده می‌شود. اما زنجیر بدون پلاک و آویز و یا گردنبند بدل یا استیل، استفاده بسیار زیادی برای آقایان دارد. سایز زنجیر مردانه انواع مختلفی دارد که می توان آنها را در دسته بندی زیر جای داد:

  1. سایز 45 سانتی متری
  2. سایز ترقوه یا 43 تا 48 سانتی متری
  3. سایز 53 تا 58
  4. سایز58 تا 63 که بزرگترین سایز گردنبند مردانه است.

 

بیشتر بخوانید: تميز كردن نقره

 

راهنمای اندازه گیری سایز گردنبند

پیدا کردن سایز گردنبند برای خانم ها و آقایان، کار تقریبا مشکلی است. اما اگر خوب و با دقت این مطلب را بخوانید، قادر خواهید بود یک زنجیر و گردنبند مناسب برای خود تهیه کنید. برای این کار می توانید از دو روش زیر کمک بگیرید:

  • اندازه گرفتن از روی زنجیرهایی که قبلا داشته‌اید و از سایز آنها راضی هستید.
  • اندازه گیری دور گردن

معمولا سایز گردنبند زنانه برای خانم ها اهمیت بیشتری دارد. زیرا خانم ها از گردنبند به عنوان یک اکسسوری استفاده می‌کنند. خانم‌ها علاقه بسیاری به گردنبند طلا و یا گردنبند استیل دارند و این اکسسوری را در ایجاد یک استایل شیک، بسیار ضروری می‌بینند.

 

 

اگر دوست دارید برای خرید گردنبند، سایز مورد نظر خود را بدست بیاورید، از دو روش زیر استفاده کنید:

روش اول

در روش اول باید یک گردنبندی که از قبل دارید و احساس می کنید سایز آن برای شما مناسب است را انتخاب کنید. سایز گردنبند زنانه و مردانه با یکدیگر متفاوت است. پس دقت کنید که گردنبند انتخاب شده واقعا مربوط به خودتان باشد.

حالا باید آن را باز کرده و روی یک سطح مسطح به صورت کاملا صاف و کشیده قرار دهید. سپس یک نوار، یا یک متر خیاطی و هر چیزی که بتوان با آن اندازه گرفت را در کنار زنجیر قرار دهید. دقیقا اندازه زنجیر را یادداشت کرده و اگر وارد پیج فروشگاهی یک طلافروشی شدید و یا دوست داشتید به صورت حضوری خرید کنید، سایز گردنبند را در نظر داشته باشید و سپس خرید کنید. در نظر داشته باشید که اصلا مهم نیست آویز مورد نظر شما از چه نوعی باشد و یا چقدر بزرگ باشد. فقط طول زنجیر مهم است. درضمن یادتان نرود که باید قفل زنجیر را هم در این اندازه گیری در نظر بگیرید تا اندازه ها دقیق تر محاسبه شوند.

روش دوم

اندازه استاندارد گردنبند زنانه

در این روش باید دور گردن خود را با یک متر قابل انعطاف اندازه گیری کنید. برای این کار باید روبروی یک آینه بایستید. متر را با فاصله یک انگشت از سطح گردن دور آن بپیچانید و اندازه گیری کنید. دقت کنید که نباید فقط دور گردن را اندازه گیری کنید. باید دور گردن در امتداد استخوان ترقوه را اندازه بزنید. اگر هم دوست دارید گردنبند در نقاط پایین تر و نزدیک به قفسه سینه بایستد، به همان میزان اندازه گیری کنید.

همیشه به یاد داشته باشید که گردنبندهای پلاک و آویز دار به شکل عدد هفت یا حرف v انگلیسی روی گردن و سینه قرار می گیرند. این گردنبندها به صورت یک دایره کامل دور گردن قرار نخواهند گرفت.

یکی از روش های دیگر برای اندازه گیری دور گردن و بدست اوردن سایز گردنبند مناسب، اندازه گیری قد و در نظر گرفتن نوع اندام شخص می باشد. این کار می تواند تا حدودی سایز مناسب گردنبند را نشان دهد اما نمی تواند به عنوان روشی قطعی و دقیق باشد. زیرا اندازه دور گردن در افراد مختلف، متفاوت است. همچنین، نمی توان اندام همه را به یک شکل در نظر گرفت. گاهی ممکن است سینه های یک خانم به سمت بالا جمع شده باشد و فضای خالی چندانی بین گردن و سینه، نداشته باشد. گاهی نیز ممکن است بر عکس باشد.

به هر حال در این روش، اگر قد شخص در حدود 162 سانتی متر باشد، گردنبند با ابعاد 40 تا 50 سانتی متر مناسب است. در صورتی که قد او بین 4 اینچ (162 سانتی متر ) و 5 فوت باشد، گردنبند بلندتر مناسب تر خواهد بود.

گردنبند بهترین کادو برای دختر است اگر تمایل به دادن این هدیه را دارید ولی سایز گردنبند زنانه را نمی‌دانید از طریق این روش ها سایز گردنبند را اندازه گیری کنید.

کلام آخر

گردنبند از اکسسوری های زنانه و مردانه است که برخی از خانم ها و آقایان، استفاده از آن را برای کامل شدن استایل خود، لازم و ضروری می دانند. بنابراین بدست آوردن سایز گردنبند برای این افراد بسیار مهم است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *